wypadeksamochodowy.com.pl

wypadeksamochodowy.com.pl – motoryzacja, transport, praca

biegi w motorze
Transport

Jak zmieniać biegi w motorze?

Wśród różnych rodzajów pojazdów bardzo dużą popularnością cieszą się motory. Jazda na nich różni się od jazdy samochodem osobowym, dlatego warto to wziąć pod uwagę podczas chęci poruszania się tego typu pojazdem. Znaczące różnice występują na przykład podczas zmiany biegów w motorze. Warto dowiedzieć się na ten temat nieco więcej.

Zmiana biegów do góry

Biegi w motorze mogą być dość skomplikowaną sprawą dla wszystkich osób niedoświadczonych w tym temacie, dlatego warto zapoznać się z podstawowymi informacjami. W przypadku chęci zmiany biegów w górę należy rozpędzić się na obecnym biegu. Następnie wciska się sprzęgło, puszcza gaz oraz zmienia bieg. Najlepiej uczynić to jak najbardziej energicznie i przede wszystkim do końca. Kolejnym etapem jest dodanie gazu oraz puszczenie sprzęgła. Dzięki temu bieg w motorze na pewno zostanie zmieniony w pełni poprawny sposób oraz podczas tego procesu nie wystąpią żadne szarpnięcia, co jest istotne.

Najczęstsze błędy

Podczas zmiany biegów w górę mogą pojawić się pewne błędy, których warto unikać. Wśród nich można przede wszystkim wymienić puszczanie gazu przez wciśnięciem sprzęgła, co nie jest w pełni poprawnym działaniem. Dlatego warto go unikać oraz stosować poprawną kolejność. Oprócz tego błędem podczas zmiany biegów może być również brak puszczenia gazu w ogóle oraz dodanie zbyt dużej ilości gazu przed ostatecznym puszczeniem sprzęgła. Niepoprawne jest także zbyt szybkie puszczanie sprzęgła w procesie zmiany biegów.

Zmiana biegów w dół

Biegi w motorze zmienia się również w dół, czyli je redukuje. W tym celu należy przede wszystkim puścić gaz, czyli zwolnić, a także opcjonalnie zahamować hamulcami, jeśli tego wymaga sytuacja. Następnie wciska się sprzęgło oraz zmienia bieg. Kolejnym etapem jest powolne puszczenie sprzęgła. Dzięki tak przeprowadzonej zmianie biegów osoba kierująca motorem będzie miała pewność, że podczas całego działania motor nie będzie szarpał. Jest to niezwykle istotne.

Najczęstsze błędy

Podczas zmiany biegów w dół, czyli redukcji również mogą pojawić się pewne błędy, które nie są polecane. Wśród nich wymienia się przede wszystkim nie puszczenie gazu przed wciśnięciem sprzęgła. Może to spowodować nawet wycie silnika, co nie jest korzystnym rozwiązaniem. Oprócz tego wśród najczęściej popełnianych błędów wymienia się chęć zmiany więcej niż jednego biegu podczas jednorazowego wciśnięcia sprzęgła. Warto pamiętać także o tym, aby nie puszczać zbyt szybko sprzęgła, ponieważ może to spowodować szarpanie, a nawet zablokowanie się tylnego koła.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *